2016. Augusztus 11.
Az egyedi, személyre szabott kiadványok óriási hatást gyakorolnak meglévő és leendő ügyfeleinkre, akár címzett reklámküldeményről vagy elektronikus üzenetről beszélünk. Mindemellett a hagyományos, statikus katalógusok is virágzanak.
Tanulmányok azt mutatják, hogy a fogyasztók 69%-a tájékozódik katalógusokból, beszerzés előtt, 63%-a valóban rendel is, és a katalógusolvasók 77%-át arra ösztönzik, hogy meglátogassák az üzletet, irodát. Mai modern világunk fogyasztója több helyen tájékozódik, érdeklődik, böngészik, hogy a lehető legjobb lehetőségeket érje el, netán felfedezzen valami váratlant is.
Tanulmányok azt mutatják, hogy az ügyletek háromszor nagyobb számban fordulnak elő ott, ahol a katalógus-ajánlatok személyre szabottak. Így nem csoda, hogy azon cégek 68%-a, akik rendelkeznek katalógussal, keresik a megszemélyesítés valamilyen lehetőségét.
Na de mitől válik személyessé egy katalógus?
1. Határozd meg a célpiacot!
Határozd meg kit is szeretnél ajánlatoddal megszólítani. Akár több féle katalógust is készíthetsz a különböző ügyfél csoportoknak, anyagilag nem sokkal több befektetés, ugyanakkor nagyobb megtérülés.
Amikor megvannak a vevőkategóriák, határozz meg hozzá jellemzőket, cselekvéseket:
- hogyan szólítod meg az olvasót?
- milyen stílust alkalmazol a kommunikációban? (tegezés, magázás, fiatalos, hivatalos, mókás stb.)
- képek, színvilág meghatározása (itt is másra van szükség, ha fiataloknak szól, vagy érettebb korosztálynak; akár szakmailag specializált csoportnak)
- katalógus mérete, formája, megjelenése (spriálozott, irkatűzött, ragasztott, színes, fekete-fehér, stb.)
2. Légy közvetlen!
Akármilyen stílust is válassz a kommunikációdban, ne feledd, a személyesség egyfajta közvetlenséget is feltételez. Ne légy rideg, távolságtartó, modoros... ettől személytelenné válik az egész. Ugyanakkor figyelj arra, ne légy túlságosan tolakodó.
Mindig vannak olyan emberek, akiknek nem fog tetszeni a stílusod. Mi magunk is munkánk során többször megkaptuk, milyen tiszteletlenség tegeződni, mi alapján viccelődünk egy számunkra még ismeretlen személlyel. Ez benne van a pakliban. Van egy-két negatív kritika, de a másik oldalon meg több tucat pozitív visszajelzés. Így végül a vevőköröd valóban az lesz, akikkel szívesen dolgozol együtt.
3. Legyen egységes az arculat!
Akárhogyan is döntesz a katalógusod kommunikációjának megtervezésében, mindenképp legyen egységes az arculatoddal. Legyen felismerhető, hogy kihez tartozik ez a katalógus, milyen ajánlatról van szó. A stílusod jelenjen meg aztán a weboldalon és egyéb kiadványokon is, a katalógussal összehangban.
Katalóguson gondolkozol? Keress Bennünket, akár szakmai tanácsra, akár grafikai szerkesztésre, kivitelezésre van szükséged!