2015. Július 28.
Világossá vált az elmúlt pár évben, hogy a jövő fotónyomtatási piacának sikere vagy kudarca nagymértékben függ attól, hogy a fogyasztók mekkora hányada dönt a mobiltelefonnal készített képek kinyomtatása mellett.
Manapság az okostelefonok váltak az elsődleges kamerákká a legtöbb fogyasztó számára, a fényképezési kapacitás ezeken az eszközökön egyre fejlődik, jobb és jobb minden új generáció. A mobilos fotónyomtatás potenciálja növekszik, az emberek rengeteg fényképet készítenek okos eszközeiken keresztül, ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy ki is fogják nyomtatni.
Az InfoTrends angol nyelvű nyomdaipari blog nemrég készített egy tanulmányt a témában (2015 U.S. Mobile Imaging Study), ahol a fogyasztókat kérdezték mobilos fényképeik nyomtatásával kapcsolatban, feltéve többek között a kérdést: „Nyomtattál már valaha fényképet közvetlenül a telefonodról?” Az eredmények azt mutatják, hogy a válaszadók 27%-a kipróbálta már, és a jövőben is tervezi, míg 7%-a kipróbálta, de nem szeretné újra használni ezt a lehetőséget. A válaszadók másik 27%-át egyszerűen nem érdekli, de ami bíztató, hogy 23% válaszolt úgy, hogy nem próbálta még, de érdekli és szeretné fényképeit közvetlenül a mobiljáról kinyomtatni. 16% nem is tudott róla, hogy erre van lehetőség, de érdekelné. Igazán figyelemfelkeltő adatok! Érdekes, hogy a válaszadók 13-24 éves korosztályában volt a legmagasabb azoknak az aránya, akik tervezik ezt a nyomtatási lehetőséget igénybe venni. Sok ember, aki ebbe a korcsoportba tartozik, együtt nőtt fel a mobil eszközökkel, nincs érzelmi kötődése a fotónyomatok iránt; azok, akik pedig idősebbek, és várhatóan jobban igényelnék a kézzel fogható fényképeket, kevésbé érdeklődnek felőlük.
A köztudatban az él, hogy általában a nagy nyomdai hálózatok (Copy General, Copy Guru, stb.), nagy nyomdák nyújtanak ilyen jellegű szolgáltatásokat, de ma már egyre több a lehetőség, hogy kedvező áron, kis, kreatív nyomdákkal dolgoztassunk, ahol barátságosabb a légkör, és ahova szívesen visszajárhatunk újabb és újabb ötletekre vadászni, szakmai tanácsot kérni, vagy csak egyszerűen beszívni a papír és nyomdafestékek illatát.
A mi felelősségünk, kis nyomdák felelőssége, hogy bebizonyítsuk, ugyanúgy a legmagasabb minőségen dolgozunk, figyelve a technológiai újításokat, piaci igényeket, a legjobb megoldást megtalálva az érdeklődök számára.
Nektek pedig, Kedves Olvasók, a felelősségetek a nyitottságotokban rejlik. Legyetek tudatosak, kíváncsiak, ne féljetek kérdezni; hisz akkor vagyunk elégedettek, ha Ti azok vagytok!
Próbáljatok ki Bennünket: rendeles@nym.hu