2016. November 14.
Mi az a közvetlen vásárlásra ösztönző marketing?
Direkt marketing alkalmazásakor a vállalat közvetlen fogyasztói csatornákon keresztül, azaz közvetítők nélkül lép kapcsolatba a vevőkkel, szállít termékeket, illetve nyújt szolgáltatásokat.
A legfontosabb közvetlen csatornák:
A közvetlen vásárlásra ösztönző marketing tehát elsősorban a médiában jelenik meg: TV-s hirdetések, internetes reklámok. Na de hogyan jelenik meg, és miképpen fordítható a saját hasznunkra nyomtatott felületen?
Hogyan fordítsuk saját hasznunkra a nyomtatott médiában?
Egy magas színvonalú, jól megtervezett nyomat az egyik leghatásosabb eszköz arra, hogy a potenciális vevőket megszólítsuk, szemet gyönyörködtető és figyelemfelkeltő megjelenésével.
A cél tehát, hogy nyomatunk felkeltse a potenciális ügyfeleink figyelmét. A reklámodnak vonzónak kell lennie a fogyasztó számára. Megragadni a figyelmet ugyanakkor csak egy dolog, megtartani azt, és a saját kívánságunk szerint irányítani, ösztönözni már egy másik dolog. Ehhez a hirdetésednek magával ragadónak és valóságosnak kell lennie. Nem szabad valótlant állítani, túlértékelni terméked, hiszen azzal megtéveszted vásárlóidat.
A továbbiakban néhány tanáccsal segítünk abban, hogy kihasználhasd eme marketing eszköz pozitív tulajdonságait.
Ki, Mit, Mikor és Hol?
Mikor a megfelelő nyomdai termék kiválasztásán töprengesz (szórólap, kuponok, újsághirdetések, stb.), érdemes szem előtt tartani azt is, hogy ki számára lesz elérhető, kihez fog eljutni hirdetésed, hol, milyen területen fog vele találkozni, és milyen időintervallumban vagy napszakban: esetleg valamilyen ünnep előtt, vagy egyéb időszakhoz kötötten (pl. iskolakezdés, karácsonyi nagybevásárlás idején)?
Fontos, hogy hirdetésed tűnjön ki a többi hirdetés sokaságából, legyen elég „dögös”, izgalmas, kíváncsiságot felkeltő. Ne féld használni a fantáziád, és bevállalni az ötleteid. Alkalmazz képet, képeket, melyen az ember éppen használja (élvezi, értékeli) azt a terméket vagy szolgáltatást, melyet reklámozol. Érdemes időnként különböző statisztikai adatokat is megjeleníteni, hogy azokra is hassunk, akik elemzőbb típusok.
Brainstorming
Ötletelj! Vond be a munkatársaid is! Ezzel több legyet is üthetsz egy csapásra: „több szem többet lát” – elv alapján több véleménnyel, szemlélettel, ötlettel találkozhatsz, ezáltal komplexebb hirdetést hozhatsz létre. Motiválhatod munkatársaid, hiszen ők is látják, fontos a véleményük, az ötletük meghallgatásra talál, egy kicsit mind a saját gyermeküknek érzik a közös munka eredményét.
Több ötletgyűjtő és elemző módszer közül választhatsz: brainstorming, affinitás diagram, a Delphi módszer, SWOT elemzés stb.
Megújulás
Légy nyitott a változásokra. Mindig figyeld, elemezd a hirdetéseid által kiváltott cselekedeteket, figyeld a konkurenciát, és ha szükséges, változtass. A rugalmasság, a nyitottság fontos dolog. Hiába gondolod, hogy az ötleted zseniális, ha egyszer a valóságban nem működik, akkor bizony valamin módosítanod kell. Sajnos sokszor látom, hogy mennyire csökönyösek, szűklátókörűek, rugalmatlanok a cégvezetők. Biztos ismeritek ezt a „típust”. Ti ne váljatok ilyenné… ha szeretnétek, hogy hosszútávon működő, sikeres cégetek legyen.
Ingyenes minták
Egy termék bevezetése, a marketing mindig befektetést igényel. Az, hogy kinek mennyi a kerete és hajlandósága, már változó. Amennyiben van rá lehetőséged, vedd számításba az ingyenes minták által elérhető figyelmet és pozitív hatásokat. Az ingyenes minták (ingyenes órák, kipróbálási lehetőség, stb.) bizalmat árasztanak, az érdeklődő különösebb kockázat és anyagi ellenérték nélkül megismerkedhet a termékkel, szolgáltatással. Ezáltal több emberhez eljut, mint amennyihez egyébként eljutna.
Ösztönözd cselekvésre
Iratkozzon fel hírlevélre, lájkolja a facebook oldaladat, menjen be az üzletedbe, bármi módon igyekezd vevődet cselekvésre ösztönözni. Ha mások is látják, hogy a hirdetésed mennyi embert megmozgat, kíváncsibbá válnak.
A nyomtatott formában megjelent hirdetések hasznosak, a fogyasztók számára népszerűbbek, mint a TV-s vagy internetes reklámok. Érdemes kihasználni a benne rejlő lehetőségeket. Tanácsra, ajánlatra van szükséged?
Keress Bennünket: rendeles@nym.hu