Blog

2016. November 14.

Közvetlen vásárlásra ösztönző marketing a Nyomtatott Médiában


 

Mi az a közvetlen vásárlásra ösztönző marketing?

Direkt marketing alkalmazásakor a vállalat közvetlen fogyasztói csatornákon keresztül, azaz közvetítők nélkül lép kapcsolatba a vevőkkel, szállít termékeket, illetve nyújt szolgáltatásokat.

 

A legfontosabb közvetlen csatornák:

  1. levélreklám (angolul: direct mail, DM): Közvetlen levél formájában prospektusokat és röpiratokat küldenek a lehetséges vásárlóknak a különböző vállalatok.
  2. csomagküldő szolgálat vagy csomagküldő kereskedelem: Ez az egyik legelterjedtebb módszer. Az áruházak kínálatukat katalógusokban mutatják be és a megrendelt árut postai úton szállítják el a megrendelők otthonába. Ez a forma mind előnyökkel mind hátrányokkal rendelkezik. Az áruházaknak nem kell eladó személyzetet fenntartani, azonban nehéz a piaci szegmenst megválasztani, ezért elsősorban azoknak küldik el a katalógusukat, akik már rendeltek tőlük.
  3. telemarketing: Telefonon végzett piaci munka. A telemarketing, ha az ügyfél hívásán alapul, "in-bound" (bejövő), ha a cég a kezdeményező, akkor "out-bound" (kimenő) jellegű lehet. Többen ezt tartják a leghatékonyabb eszköznek.
  4. közvetlen válaszra ösztönző marketing egyéb eszközei: televízió [közvetlen vásárlásra ösztönző reklám (direct-response advertising), otthoni vásárlást lehetővé tevő csatornák (home shopping channels), videotext, interaktív televízió), pavilonmarketing, internetmarketing.
  5. mobilmarketing: adatbázis alapon működő, a mobil eszközt és mobil hálózatot igénybe vevő olyan reklámozási gyakorlat, mely interaktív módon, személyre szabottan teremt közvetlen kapcsolatot az ügyfél és hirdető között. Célja az értékesítés ösztönzése, az ügyfélkör növelése, és a márkaépítés

 

A közvetlen vásárlásra ösztönző marketing tehát elsősorban a médiában jelenik meg: TV-s hirdetések, internetes reklámok. Na de hogyan jelenik meg, és miképpen fordítható a saját hasznunkra nyomtatott felületen?

 

Hogyan fordítsuk saját hasznunkra a nyomtatott médiában?

Egy magas színvonalú, jól megtervezett nyomat az egyik leghatásosabb eszköz arra, hogy a potenciális vevőket megszólítsuk, szemet gyönyörködtető és figyelemfelkeltő megjelenésével.

A cél tehát, hogy nyomatunk felkeltse a potenciális ügyfeleink figyelmét. A reklámodnak vonzónak kell lennie a fogyasztó számára. Megragadni a figyelmet ugyanakkor csak egy dolog, megtartani azt, és a saját kívánságunk szerint irányítani, ösztönözni már egy másik dolog. Ehhez a hirdetésednek magával ragadónak és valóságosnak kell lennie. Nem szabad valótlant állítani, túlértékelni terméked, hiszen azzal megtéveszted vásárlóidat.

A továbbiakban néhány tanáccsal segítünk abban, hogy kihasználhasd eme marketing eszköz pozitív tulajdonságait.

 

Ki, Mit, Mikor és Hol?

Mikor a megfelelő nyomdai termék kiválasztásán töprengesz (szórólap, kuponok, újsághirdetések, stb.), érdemes szem előtt tartani azt is, hogy ki számára lesz elérhető, kihez fog eljutni hirdetésed, hol, milyen területen fog vele találkozni, és milyen időintervallumban vagy napszakban: esetleg valamilyen ünnep előtt, vagy egyéb időszakhoz kötötten (pl. iskolakezdés, karácsonyi nagybevásárlás idején)?

Fontos, hogy hirdetésed tűnjön ki a többi hirdetés sokaságából, legyen elég „dögös”, izgalmas, kíváncsiságot felkeltő. Ne féld használni a fantáziád, és bevállalni az ötleteid. Alkalmazz képet, képeket, melyen az ember éppen használja (élvezi, értékeli) azt a terméket vagy szolgáltatást, melyet reklámozol. Érdemes időnként különböző statisztikai adatokat is megjeleníteni, hogy azokra is hassunk, akik elemzőbb típusok.

 

Brainstorming

Ötletelj! Vond be a munkatársaid is! Ezzel több legyet is üthetsz egy csapásra: „több szem többet lát” – elv alapján több véleménnyel, szemlélettel, ötlettel találkozhatsz, ezáltal komplexebb hirdetést hozhatsz létre. Motiválhatod munkatársaid, hiszen ők is látják, fontos a véleményük, az ötletük meghallgatásra talál, egy kicsit mind a saját gyermeküknek érzik a közös munka eredményét.

Több ötletgyűjtő és elemző módszer közül választhatsz: brainstorming, affinitás diagram, a Delphi módszer, SWOT elemzés stb.

 

Megújulás

Légy nyitott a változásokra. Mindig figyeld, elemezd a hirdetéseid által kiváltott cselekedeteket, figyeld a konkurenciát, és ha szükséges, változtass. A rugalmasság, a nyitottság fontos dolog. Hiába gondolod, hogy az ötleted zseniális, ha egyszer a valóságban nem működik, akkor bizony valamin módosítanod kell. Sajnos sokszor látom, hogy mennyire csökönyösek, szűklátókörűek, rugalmatlanok a cégvezetők. Biztos ismeritek ezt a „típust”. Ti ne váljatok ilyenné… ha szeretnétek, hogy hosszútávon működő, sikeres cégetek legyen.

 

Ingyenes minták

Egy termék bevezetése, a marketing mindig befektetést igényel. Az, hogy kinek mennyi a kerete és hajlandósága, már változó. Amennyiben van rá lehetőséged, vedd számításba az ingyenes minták által elérhető figyelmet és pozitív hatásokat. Az ingyenes minták (ingyenes órák, kipróbálási lehetőség, stb.) bizalmat árasztanak, az érdeklődő különösebb kockázat és anyagi ellenérték nélkül megismerkedhet a termékkel, szolgáltatással. Ezáltal több emberhez eljut, mint amennyihez egyébként eljutna.

 

Ösztönözd cselekvésre

Iratkozzon fel hírlevélre, lájkolja a facebook oldaladat, menjen be az üzletedbe, bármi módon igyekezd vevődet cselekvésre ösztönözni. Ha mások is látják, hogy a hirdetésed mennyi embert megmozgat, kíváncsibbá válnak.

A nyomtatott formában megjelent hirdetések hasznosak, a fogyasztók számára népszerűbbek, mint a TV-s vagy internetes reklámok. Érdemes kihasználni a benne rejlő lehetőségeket. Tanácsra, ajánlatra van szükséged?

Keress Bennünket: rendeles@nym.hu



< Vissza