Blog

2017. Február 01.

Offline Marketing Stratégia, amivel elősegítheted az Online brendépítést


Sok profi szolgáltató vállalat az online marketinget helyezte előtérbe az utóbbi 5 évben. Miért? Mert könnyen nyomon követhető, mérhető és gyakran olcsóbb, mint a hagyományos marketing.
De ez nem jelenti azt, hogy ne lennének még bőven olyan offline marketing technikák, amelyek segítségével építjük, támogatjuk a brendünket. Tény azonban, hogy a leghatékonyabb marketing stratégia, ha kihasználjuk mind az online, mind az offline marketing előnyeit, melyek kölcsönösen erősítik egymást. Vessünk tehát egy behatóbb pillantást a témába, melyek azok az eszközök, melyekkel biztosan sikereket érhetsz el.


 

1. Kapcsolatépítés
A személyes kapcsolatok kialakítása, ápolása továbbra is az egyik legértékesebb formája a forgalom növelésnek. A személyes ajánlás, "szájról szájra járás" az, amit semmiképp nem szabad fél vállról venni.
Azzal, hogy nevet, hangot, stílust tud ügyfeled társítani vállalkozásodhoz, melyet képviselsz, közelebb hozza, elkötelezettebbé teszi irányodba. A személyes szimpátia, a fesztelenebb beszélgetések, bizalmasabb kapcsolat kialakítása többet ér, mint az alacsonyabb ár.
Emiatt érdemes kiállításokra, konferenciákra ellátogatni, bemutatkozni, kapcsolatokat építeni, hiszen azon túl, hogy közelebb kerülsz ügyfeleidhez, megismered versenytársaidat is. 


2. Nyomtatott kiadványok
Amíg nem tudod kihasználni a SEO (Search Engine Optimization - Keresőoptimalizálás) adta előnyöket, és a kereső oldalak elejére kerülni, addig a nyomtatott kiadványok fontos szerepet töltenek be a marketingedben. Érdemes megjelenni szakfolyóiratokban, magazinokban, ahol megmutathatod szakértelmed és ismertebbé teheted a neved.


3. Közvetlen levélküldemények
Annak ellenére, hogy a postai levélküldés költségesebb, mint az online levelezés, mégis nagyon hatékony forgalomgeneráló eszköz. Sokan szívesen is fogadják az ilyen üzeneteket, hiszen sokkal személyre szólóbb, közvetlenebb, mint az online megkeresés.


4. Hideghívások
Hasonlóképpen a közvetlen levélküldeményhez, a telefonos marketing is személyesebb megoldás, arról nem is beszélve, hogy azonnali választ kaphatunk leendő ügyfelünktől – ez persze lehet jó is és rossz is. Sajnos a hideghívásoknak rossz a híre, sok elutasítással találkozhatunk, de saját tapasztalatból mondom, tényleg hatásos. 
A jó hideghívásnak számtalan ismérve van, ez egy későbbi blogunk témája lesz.


5. Nyomtatott hirdetések
Alapvetően a nyomtatott hirdetések (szórólapok, kuponok, plakátok, stb.) sikerét nehezebb nyomon követni, ellenőrizni, de növelhetjük a mérhetőség esélyét, ha elhelyezünk egy QR kódot vagy URL címet a nyomaton, amely elirányítja a látogatót weboldalunkra. 


6. Egyesületek és vásárok
Vegyünk részt kiállításokon, ahol megismerhetjük versenytársainkat, beszállítóinkat, ügyfeleinket egyaránt. Itt lehetőség van az offline marketing stratégia számtalan módjának kipróbálására, adatbázis építésre, kapcsolatépítésre.

Offline marketing eszközök lehetnek:

  • Marketing stratégia kialakítása, marketing terv készítése
  • Termék piaci bevezetése, márkaépítés
  • Marketingkommunikáció
  • Médiaterv készítése
  • Céges arculat tervezés, logó tervezés,
  • Vásárlásösztöntő módszerek, eszközök
  • kreatív tervezés+szövegírás: hirdetések, plakátok, prospektusok, szórólapok, DM levelek,stb.
  • nyomtatott céges marketing anyagok,
  • POS anyagok,
  • rendezvények, kiállítások megszervezése
  • tanácsadás, véleményezés, ellenőrzés
  • stb
  • arculattervezés
  • csomagolás-tervezés
  • grafikai tervezés
  • kiadvány szerkesztés – névjegytől a brossúrán át a magazinig
  • nyomdai munkálatok – digitálistól a szitán át az offszetig
  • adatbázis gyűjtés - pl. értékelő űrlapokkal, milyen termékre vár, mi érdekli stb

Szerencsére nem kell választanunk online és offline marketing között; kihasználhatjuk mindkettő előnyeit, egymásra építve, egymást kiegészítve érjük el a legjobb megoldást.

Kérj most ajánlatot Tőlünk: rendeles@nym.hu
 



< Vissza