2015. Június 19.
A Roll-up állvány nagyon fontos eszköze lehet annak, aki szeretne kitűnni egy kiállításon, vásáron, vagy csak szeretné felhívni ügyfelei figyelmét legújabb portékájára. Hatásos marketing eszköz lehet üzletben, irodában, vendéglőhelyen egyaránt. Ahhoz azonban, hogy nagyot durranjon, körültekintő tervezésre van szükség.
Ennek egyik módja, ha ötleteket lesünk el más sikeres kiállítók munkáiból. A Nyomdai Megoldások célja, hogy dédelgetett álmaitok, vállalkozásotok eredményességét, sikerességét elősegítse, támogassa, ezért összeszedtünk 5+1 hasznos tippet, mellyel garantált az ütős megjelenés.
1. A logód jelenjen meg a Roll-up tetején!
A Roll-up teteje tartalmazza a központi üzenetet. Célod, hogy mind többen ismerjék vállalkozásod: brand-et építve, életérzést, nyugalmat, megbízhatóságot szeretnél nyújtani ügyfeleidnek. Azt szeretnéd, hogy logódat látva, mindenkinek eszébe jusson, mely cégről is van szó. Fontos, hogy a fő üzenet szemmagasságba kerüljön, ide érdemes elhelyezni a szlogent. Itt a legvalószínűbb, hogy megragadja az olvasó figyelmét.
2. Gondolkodj balról jobbra!
A fogyasztók fentről lefelé, és balról jobbra olvasnak; ezt tartsd szem előtt, mikor a bannert tervezed. A fontos információk röviden, tömören, "fontossági sorrendben" jelenjenek meg, hiszen, ezek az első szavak, amiket elolvasnak. Ne feledd, a kevesebb néha több! Ne akarj túl sok információt megjeleníteni a Roll-upon. A részletek tisztázására ott vannak az értékesítők.
3. Körültekintőn válassz képet!
Magas minőségű képeket használj, legalább 150-300 dpi felbontásban és CMYK formátumban mentsd el nyomdakész állapotban. Ne weboldalról mentsél le képet, mert rossz minőségű lesz és RGB formátumú. Ne feledd, a célunk, megragadni az emberek figyelmét és ráírányítani termékünkre. Érdemes kiépíteni egy képtárat jogdíjmentes képekből, melyeket gond nélkül felhasználhatsz.
4. Gondolkodj színekben!
Kerülj barátságba a színekkel Roll-up tervezés közben. A színek segíthetnek kiemelkedni egy kiállításon, de ehhez az kell, hogy jól működő színpárosításokból alkosd meg a vállalatodra és természetesen a logódra jellemző színeket. Érdemes a banner hátterét, a képeket és szöveget is szem előtt tartani, nehogy üssék egymást. Minden kép és szöveg legyen egyértelmű és könnyen olvasható. Az élénk színek, mint a piros és narancssárga valóban megragadja a figyelmet, de a sárga és fehér együttes használatát kerüld, mert nehéz kivenni az információt, különösen nagyobb távolságból.
5. Ne feledd az elérhetőségeid!
Az elérhetőségek mindenképp jelenjenek meg a banneren, hiszen a Roll-up elsődleges feladata a figyelemfelkeltés. Ha a látogató érdeklődését felkeltetted, szeretne bővebb információkat kérni, amire lehetőséget kell adnod: honlap, e-mail cím, telefonszám feltüntetésével. És természetesen a közösségi oldalakon való elérhetőséget, címet is érdemes megmutatni, minél több csatornát biztosítva az érdeklődőknek. A kontaktok megjelenítése a banner állvány alján javasolt, fontos azonban, hogy világos és könnyen észrevehető legyen.
+1. Légy nyitott a változásra!
A jól bevált szlogenhez, logóhoz vagy képhez ragaszkodj, de a "vérfrissítésről" se feledkezz meg! Kövesd figyelemmel az aktuális trendeket, és ízlés szerint igazítsd a magad marketingjébe. Szükség van a megújulásra, rugalmasságra, így tudsz érdekes maradni.