2016. Július 20.
Törj át a hirdetések káoszán, egy tömör koncepcióval és kreatív design-nal.
Nap nap után folyamatosan kapjuk az arcunkba a különféle hirdetéseket, akár online, akár nyomtatott formában, akár óriásplakáton vagy a TV képernyőn keresztül. Valójában, a kutatások szerint, átlagosan 362 reklámmal találkozunk naponta, de csak 3%-a van ránk hatással. Ez csupán 12 hirdetéstjelent 1 nap.
Szóval, hogyan törhetünk át a hirdetések káoszán, és alkothatunk valami igazán maradandót a közönségünk vagy célpiacunk számára? Először vegyük a tömör koncepciót, és aztán lássuk a design-t. Figyelj az elrendezésre és terméked/szolgáltatásod bemutatására, ez segíteni fogja hirdetésedet; de figyelj a koncepcióra és a kreativitásra... legalább ugyanolyan fontos.
Most mutatunk néhány zseniális nyomtatott hirdetést, melyből ne félj ihletet meríteni! ;)
1. Vedd rá a közönséget, hogy újra odakapja a fejét!
Senki nem szereti a forgalmi dugókat, kivéve talán a bicikliseket és motorosokat, akik könnyedén cikázhatnak a kocsik és teherautók sorai között, akár egy labirintusban. A Honda Motorcycles megalkotta hirdetéseinek sorozatát, melyben a gépjárművek kuszaságával igyekezett a labirintus-érzést megjeleníteni.
2. Játszd ki a "kisállat-kártyát", ha valami fontos üzeneted van!
Egy kutya készít selfie-t? Nem egészen. Ezt a hirdetést az Ogilvy Istanbul készítette a Ford tolatókamerájának népszerűsítésére. Azzal, hogy a képen szereplő kutya egyenesen a szemünkbe néz egy szokatlan pózban, érzelmet ébreszt bennünk, és figyelmet az üzenet felé.
3. Élj a folyóiratok adta lehetőségekkel!
Ez a hirdetés az Alzheimer veszélyeire hívja fel a figyelmet egy belga újság hasábjain, koncepciója az emlékezet elvesztése, romlása. A folyóiratok formáját használva szemlélteti, milyen is, ha az ember memóriája rohamos romlásnak indul. Figyelemfelkeltő... és picit talán sokkoló is.
De lássunk egy újabb példát arra vonatkozóan, milyen lehetőségeket rejt még a nyomtatott sajtó: a kolumbiai Ogilvy & Mather kést népszerűsítő hirdetése.
4. Ábrázold az emberi érzéseket!
A Bayer gyógyszeripari óriás aszpirint népszerűsítő kampánya: "Work Ache". Ez egy nagyon okos megoldás arra, hogy ábrázoljuk érzelmeinket mókásan, miközben önkéntelenül is a termék jut eszünkbe, zseniális!
5. Használd a színeket!
Fogfehérítő szalon hirdetése. Egyszerű, letisztult, mégis ötletes.
6. Légy kifejező!
Ez a hirdetés a londoni maratonra készült a Reflex Spray által. A cipőtalpon megjelenő városkép hordozza az üzenetet: vedd a talpad alá az egész várost!
7. Használd a humorérzéked!
Ez a mókás hirdetés az Ogilvy & Mather Johannesburg alkotása a StaSoft számára. A szlogennel - "A legmakacsabbat is meglágyítja" - a szövetportré figyelemfelkeltő és megmosolyogtató megoldás.
8. Adj életet a betűknek!
Játszhatsz csupán a betűkkel is. Nem kell, hogy bonyolult, egyedi mintát válassz, csak egy jó ötletre van szükséged.
Éld ki kreativitásod Roll-upon!
A Roll-up a legkedvezőbb árfekvésű kiállítási és promóciós reklámeszköz. Használata egyszerű, felállításához szakértelem nem szükséges, így pillanatok alatt profi és minőségi megjelenést kölcsönözhetsz cégednek.
Írj nekünk: rendeles@nym.hu