Blog

2015. Július 07.

Étterem Marketing - Hogyan építs saját kultúrát?


Az erős kultúra kialakítása az egyik legnehezebb dolog, amit egy étteremvezetőnek ki kell alakítania, ugyanakkor egy VEZETŐ számára ez a legfontosabb is. A nagybetűs Étterem Kultúra felépítésére jelentős hatással bír a munkaerő fluktuáció, ez talán az alapja mindennek. A versenytársak ismerhetik az étlapodat, a receptjeidet, a folyamatokat és hozzávalókat, de az egyetlen dolog, amit nem másolhatnak le, az a Kultúra, mely jellemző Rád; ezért olyan kritikus eleme a stratégiának.


A mai Étterem Marketing blogunk témájaként következzen néhány tipp Jim Knight (People Forward) és John Kelly (White Castle System) jóvoltából, a 2015-ös NRA Show (National Restaurant Association) Építsd az üzleted a Kultúrád építésén keresztül című előadásán elhangzottakból. (http://show.restaurant.org/)

Mi az az Étterem Kultúra?
A legjobb meghatározást talán egy bevett mondással lehetne megadni: "ahogy mennek a dolgok errefelé.." A jó Étterem Kultúra tartalmazza a közös jövőképet, normát, rendszert, de a sajátos szimbólumokat, nyelvet, szokásokat, és a mindenki számára fontos küldetést is. A vezető hatalmas befolyással bír az Étterem Kultúrára, mind az alapvető értékekben, mind a csapat bátorításában.


Hogyan építs erős Étterem Kultúrát?
Az első lépés, hogy meghatározd a saját kultúrád értékeit. Ez lesz a támasza éttermed stratégiájának, és fontos eleme a munkaügyi politikádnak: mit keress a jelöltekben, hogyan ösztönözd már meglévő munkatársaid, mit szeretnél mutatni vendégeidnek. Ezek az értékek határozzák meg, hogyan rendezzétek a konfliktusokat, hogyan jutalmazzátok az eredményességet, hogyan kommunikáljatok; így kiszámítható és egyértelmű a követelmény, tiszta a jövőkép, a munkatársak jól érzik magukat, mely alapja éttermed magával ragadó kisugárzásának.


Új étterem nyitásakor mindig könnyebb tiszta lappal indulni, mint egy már meglévő kultúrán, rendszeren változtatni. Nehezebb, de nem lehetetlen!
A legfontosabb talán, hogy világossá tegyük mindenki számára, miért is van szükség a változtatásra. Általában azért, mert az étterem küzd, és növelni kell az étterem eredményességét, sikerességét. De a puszta tények mellett, az ahhoz vezető tennivalók szükségességét is érteniük kell, látni a célt, amely felé elköteleződhetnek. Ez jó kommunikáció nélkül elképzelhetetlen. A kommunikációs problémák áthidalására érdemes a vizuális médiákat hadrendbe állítani. Rengeteg megoldás közül választhatsz, tervezd meg jól!


Hogyan hangoljuk össze a csapatot?
A legfontosabb talán, hogy minden munkatárs érezze, munkája nélkülözhetetlen és fontos része a csapatnak. Együtt, közösen kell kialakítani a célokat, melyeket vezetőként hátulról támogatnunk és értékelnünk kell. Nem szabad a konfliktusokat elkerülni, hiszen azok viszik előrébb vállalkozásunkat. A bizalom és őszinteség megléte szintén elengedhetetlen.  Előfordulhat, hogy egy-két munkatárs egyszerűen nem jó csapatjátékos. Lehet bármennyire jó szakember, ha bomlasztja a csapatot, több kárt okoz, mint hasznot.
Fontos, hogy mindenki tisztában legyen a feladatával, felelősségi körével, melyet vezetőként számonkérünk és ellenőrzünk. A korrektség minden oldalról elvárt.

Az erős Étterem Kultúra nemcsak hosszú távú sikert eredményez, de átlendíthet Téged is a nehezebb időszakokon, tudod mihez nyúlhatsz, mire támaszkodhatsz. Alapértékeid szem előtt tartása segít a megfelelő döntés meghozásában.

Kérdésed van? Keress bennünket: rendeles@nym.hu



< Vissza